woensdag 22 april 2009

“Dat nemen ze me godverdomme niet meer af ”

De kredietcrisis raakt nu ook de rector magnificus van de Universiteit Leiden, Paul van der Heijden persoonlijk. Na het praktisch wegbezuinigen van het Leidse biologeninstituut IBL, het ruineren van het LAK-theater en het milieucentrum CML, moet van der Heijden er nu zelf ook aan geloven.

"Je kunt niet aan de gang blijven he? Je kunt het hier dan anders ook gewoon Hogeschool Leiden gaan noemen. Nee, het is tijd om de hand in eigen boezem steken."
De offers die van der Heijden brengt zijn groot: "Als teken van solidariteit heb ik mijn theejuffrouw ontslagen. Sorry Jans, bij deze." Maar daar houdt het niet mee op, ook zal van der Heijden zijn declaraties van bezoeken aan Thaise massagesalon ‘Yum Yum' niet meer indienen. "Geen happy endings meer voor mij", grapt hij.

"Toch blijft het hierbij", vertelt de rector met een serieus gezicht: "Ik heb net een gouden
wc-pot laten installeren op het toilet hier op de gang. Als ik nu weer moet bezuinigen, moet de faculteit sociale wetenschappen er maar aan geloven. Die pot nemen ze me godverdomme niet meer af!"

Geen opmerkingen: