zaterdag 23 mei 2009

"Ik vaar mijn eigen koers"

“Er is maar een kapitein op dit schip en dat ben ik!”, roept rector magnificus van de Universiteit Leiden Paul van der Heijden opgetogen.


Tijdens het jaarlijkse bedrijfsuitje van de meest degelijke en fatsoenlijke universiteit van Nederland afgelopen zondag, mocht opperhoofd van der Heijden even aan het roer staan van de speciaal ingehuurde piratenboot ‘De harige hufter’.


“Was het het hele jaar maar zo’n feest”, kirde onze Paul, zo blij als een kind.


Na vier uur vond de bemanning het welletjes en moesten zij de Leidse baas met acht man sterk lostrekken van het roer.“Ik vaar mijn eigen koers!”, gilde hij tevergeefs. De bemanning ontweek daarna vakkundig de ijsberg waar de boot recht op af voer. Zo viel het volgend jaar wegbezuinigde bedrijfsuitje toch niet in het water voor de Leidse harde werkers.

Geen opmerkingen: